Søndag-fredag uge 27 eller 28

På højskole med din teenager (FULDT BOOKET - PT. VENTELISTE)

KURSET ER DESVÆRRE FULDT BOOKET i BEGGE UGER.

Tag på højskole med din teenager i sommerferien. Vi byder på et kursus fyldt med fælles oplevelser og masser af natur, sport, vandaktiviteter, foredrag og tid til samvær.

Inden for pædagogikken taler man om ”det fælles tredje”. Det er dér, hvor to mennesker mødes om noget, hvor de principielt er ligestillede.
På vores sommerkursus vil vi at skabe de bedst tænkelige rammer for, at unge og forældre kan komme i situationer, hvor de netop bliver så optaget af noget, at samværet fornys.

I løbet af ugen kan du blandt andet opleve:

• Et hav af valgfrie Outdoor-aktiviteter: Kajak, SUP, mountainbike, bueskydning, sport mm.
  • Fælles familieaktiviteter: Foredrag, fællessang, teatersport, vandretur, "Sammen i vildmarken" mm.
  • En hel dag med adventurerace i Nationalpark Mols Bjerge
  • Samtaleworkshop for de voksne: Sådan støtter du din teenager
  • Morgensamlinger, fællesspisninger, grillaften, strandtur, og masser af samvær.

Se hele ugeprogrammet her.

Sammen i vildmarken
Sammen i vildmarken er et særligt tema, der kan vælges henover ugen. Her giver vi jer redskaberne til at komme på fantastiske vildmarksture med hele familien, hvor store som små er aktive og vigtige for, at tingene lykkes. Vi har tre dage med forberedelser, og så tager vi på tur rundt Nationalpark Mols Bjerge, hvor sværhedsgraden på turen tilpasses den enkelte familie.

Højskoleliv midt i Danmarks smukkeste natur
Kalø Højskole er placeret ved Kalø Vig med Danmarks eneste økologiske landbrugsskole til den ene side, Danmarks Jægerforbund til den anden, 500 meter fra Kalø slotsruin midt i Nationalpark Mols Bjerge. Vi har en fantastisk have, der indbyder til afslapning og udeaktiviteter, og som støder lige ned til vandet og den lokale marina: Derfor er naturen et naturligt afsæt for næsten alt, vi gør.

I løbet af ugen vil du sammen med din familie få fornemmelsen af det helt særlige højskoleliv. Med morgensamlinger og caféaftner, fællesspisninger, sang og samvær.

Kurset er for forældre med børn/unge. Programmet er som udgangspunkt tilrettelagt til børn over 12 år, men vi dispenserer gerne for mindre søskende, hvis det bliver nødvendigt. Èn voksen kan medbringe èt barn - dog kan to voksne godt medbringe tre søskende.

Der er ledige pladser på kurset i uge 27 fra den 4.-9. juli.

Kurset koster 3.500 kr. for voksne (over 17,5 år) og 1.750 for børn inkl. fuld forplejning. Dertil kommer et tilmeldingsgebyr på 500,-, der ikke refunderes ved framelding. Dog tilbagebetales der, hvis kurset ikke kan gennemføres pga. Covid-19.

Der er ikke krav om at man skal medbringe eget udstyr. Men hvis man har egen mountainbike eller havkajak, er man velkommen til at tage det med.

(KURSET ER FULDT BOOKET - SKRIV TIL KONTAKT@KALOHOJSKOLE.DK FOR AT KOMME PÅ VENTELISTE).