Studieturen er lige om hjørnet

Tiden går stærkt, når man har det sjovt, og der er nu kun 3 uger tilbage af forårssemesteret! Det har været en helt utrolig herlig tid, og der er virkelig sket meget på vores lille skole, og nok endnu mere indeni vores kære elever...

Og nu står den så på klargøring til vores studieture til henholdsvis USA og Sydfyn, hvor eleverne skal bruge nogle af de ting, de har lært indtil nu, og undersøge nogle selvvalgte, relevante emner. Destinationerne er selvfølgelig udvalgte pga. deres relevans til kurserne, og som elev skal man inden studieturen opsætte en disposition for, hvad man vil undersøge på turen, og hvad produktet skal være, når man kommer hjem. Det hele afsluttes som en festdag med præsentationer foran de andre elever og lærere.

I USA tager Outdoor Rangers ud og vandrer på vulkaner og sejler i kajak med spækhuggere ved Vancouver Island, og en del af emnerne vil omhandle natur, historie og turisme.

På Sydfyn er der fokus på kultur og historie, hvor man som udenlandsk elev får rig mulighed for at teste sine sprogkundskaber.

Udover de rent faglige elementer er studieturene også en helt unik oplevelse på det sociale plan. Man er sammen på en ny måde på tværs af husene, som man er vant til.

Vi glæder os hel vildt og ser frem til en masse uforglemmelige oplevelser sammen. Og så er det jo sidste gang, vi tager flyveren! Glimagruppen og skolens bestyrelse har nemlig vedtaget, at Kalø Højskole ikke vil benytte sig af flytransport til studieture fremover... STÆRKT!