3.-8. juli 2022

Uge 27: På rundtur i højskolesangbogen

Kom på rundtur i højskolesangbogen! Vi synger, lytter, lærer, opdager og synger igen. Kurset fokuserer først og fremmest på fællessang fra højskolesangbogen - krydret med interessante foredrag, spændende gæster og skønne udflugter.

I løbet af ugen kan du opleve:

• Fælles sangtimer, hvor vi både synger de kendte og mindre kendte højskolesange
  • Foredrag af Jørgen Carlsen, tidl. forstander på Testrup Højskole og formand for udvalget bag den nye udgave af højskolesangbogen
  • Kirkekoncert i Bregnet Kirke med og Arne Haugen Sørensens kunst.
  • Højskoleånd, vinsmagning, morgensamlinger og udflugter til Mols Bjerge og Kalø Slotsruin.
  • Aftensang på Trehøje med den smukkeste udsigt.

Kurset afholdes på Kalø Højskole, der ligger smukt ved Nappedam, Ringelmose Skov og Kalø Slotsruin i Naturpark Mols Bjerge. Skolen har en stor park med plads til afslapning og udeaktiviteter, og der er kun 200 meter til stranden.

Kr. 3.500,- inklusive kursus, overnatning, udflugter og fuld forplejning.
Dertil kommer et tilmeldingsgebyr på kr. 500,-, der ikke refunderes ved framelding.
Tillæg ved enkeltværelse: 150 kr.

Hjemmeboende kursister: kr. 2.500,-

Tilmeld dig kurset på linket her.

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål til kurset eller dit kommende ophold på kontakt@kalohojskole.dk